lördag 21 maj 2011

DT Presentation nr2

Nu ska jag få be att presentera två nya medlemmar i mitt DT-Team. Känner mig väldigt hedrad att få säga att dessa mycket kreativa tjejer vill vara med i mitt Team. Kan lova att dessa tjejer kommer att inspirera många med mig framöver.

Först ut är Anna:


Anna-Lotta

När jag gör kort börjar jag med stämpeln ( målar oftast flera på en gång ) sen funderar jag hur kortet
ska se ut ...då börjar jag välja papper och dekorationer. Jag har ofta en bild i huvudet hur jag vill att det
ska bli..... men så ändrar jag om på kortet sisådär ett par tre .... 10 gånger ;)

Min stil kan nog sammanfattas som mycket av allt har svårt att hålla en ren snygg stil.
Det blir mycket kort i rosa, brunt..... svårare att göra kort i blått och lila. Pappret får gärna vara
prickigt, rutigt och randigt milda softa färger.

Och sen har vi Milo som går in som Gäst DT


Jag scrappar kort i olika former och vikningar, samt altrar småsaker ibland. Jag har gjort några få fotolayouter, men det är inte min grej. Jag har däremot några album i olika former som bearbetas i skallen, som jag hoppas blir av någon gång.
Typiskt mina kort är chalkade, trasiga kanter, glaze/crackle-detaljer och 3D-kuddar. Jag har gärna blommor, spets och mycket smådetaljer på mina alster. Jag älskar allt som har med vintage och shabby chic att göra, men även det mörka gothiska. Jag trivs bäst med att skapa i dova nyanser. Skrikiga färger tilltalar mig inte överhuvudtaget. Jag klipper ut i princip alla motiv, och målar enbart med Tim Holtz distresser.
Min inspiration hittar jag överallt, och jag har ständigt nya tankar om hur jag ska utforma nästa alster. Jag har nästan för mycket ideér för att hinna med allt! Jag kollar runt på nätet, och snappar upp lite här och lite där. Jag tror jag har hittat min egen stil och gillar givetvis att titta på saker som påminner om mitt eget. Jag letar alltid efter rolig inspiration, det kan räcka med att se något på stan, så ploppar det upp nåt nytt i skallen. Scrap-skadad? Hmm… liiiiite då… ;)

Kramar Milo Lilja


Välkomna tjejer!
Kika gärna in i deras bloggar och inspireras av deras verk!

2 kommentarer:

Anette sa...

Varmt välkomna tjejer. Hoppas ni ska trivas :)


Kram
Anette

Viddan sa...

Ser fram emot att inspireras av era kort här :D
Grattis till er!
//Lena